The end is dear

Compagnie Barbarie
The end is dear

Compagnie Barbarie
The end is dear
The_end_is_dear_c_Franky_Verdickt_2.jpg
deSingel - Theaterstudio | € 16/€12/€8
EXTRA KAARTEN BESCHIKBAAR
11/9 - 20:00
Van en met Ruth Beeckmans, Liesje De Backer, Amber Goethals, Lotte Vaes en Sarah Vangeel | vormgeving Jan De Brabander | Kostuums Viv Van der Poel | Geluid Wouter Dupon | Productie Compagnie Barbarie i.s.m detheatermaker en Monty | Met dank aan 't Arsenaal
Foto: Franky Verdickt
Duur: 65 minuten |

Vier vrouwen leven letterlijk en figuurlijk aan de rand van hun eigen afgrond. Ze staan stil. Achter hen, een vuil verleden en voor hun neus: een bodemloze put. Een kleine, stille gemeenschap vormen ze. Teruggetrokken in hun eigen universum en vastgedraaid in een web van patronen, routines en kleine houvastjes. Maar de vrouwen zijn niet alleen. Ze krijgen gezelschap van een vijandige vriend, een beest dat leeft in de put en hen al dan niet zachtaardig andere vlucht-, uit-, en toevalswegen toont.

Compagnie Barbarie trekt in The end is dear het deksel van de menselijke beerput open en toont dat wat we nooit het daglicht gunnen. Op de gebruikelijke bitter-vrolijke wijze neemt Compagnie Barbarie een loopje met de eigen angsten. Want ‘s nachts wanneer iedereen slaapt komt de beer naar boven...

Nagesprek: Om 21u05 volgt er een nagesprek met de makers waarin ze 3 beeld-, geluid- of tekstfragmenten toelichten die als inspiratie hebben gediend tijdens hun maakproces.

 

Volgens de jury:

Deze zotte dozen creëren een originele en absurde wereld met veel humor en een sterke vormgeving. Het vertrouwen en de dynamiek binnen het spelerscollectief maakt de meest schizofrene scènes mogelijk. Spellingsdrill als kapstok voor bizarre situaties en sketches, met een gefrustreerde beer als Grieks koor.

Uit de pers:

Dit is de beste Barbarieworp ooit: geinig en absurd, en treffend in hoe wanhoop, verdriet en verlorenheid een mens kunnen overvallen en horendol maken.  (Knack)