Partita 2 - Deze voorstelling kan helaas niet hernomen worden.

Rosas / Anne Teresa De Keersmaeker & Boris Charmatz
Partita 2 - Deze voorstelling kan helaas niet hernomen worden.

Rosas / Anne Teresa De Keersmaeker & Boris Charmatz
Partita 2 - Deze voorstelling kan helaas niet hernomen worden.
Partita_2_Avignon_r_Anne_Van_Aerschot_13.JPG
Choreografie 
Anne Teresa De Keersmaeker | Dans 
Boris Charmatz, Anne Teresa De Keersmaeker| Muziek 
Partita No. 2, Johann Sebastian Bach | Viool 
Amandine Beyer / George Alexander van Dam| Scenografie 
Michel François| Kostuums 
Anne-Catherine Kunz | Productie 
Rosas | Artistiek assistant & repetitieleiding Femke Gyselinck| Artistieke coördinatie & planning Anne Van Aerschot| Technisch coördinator Joris Erven | Met de steun van 
Musée de la danse - Centre chorégraphique national de Rennes et de Bretagne | Coproductie 
La Monnaie / De Munt (Brussel), Festival d'Avignon, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Kunstenfestivaldesarts (Brussel), ImPulsTanz (Wenen), La Bâtie - Festival de Genève, Berliner Festspiele/Foreign Affairs, Théâtre de la Ville met het Festival d'Automne à Paris, Fundação Calouste Gulbenkian (Lissabon), Künstlerhaus Mousonturm (Frankfurt).
Foto: Anne Van Aerschot

Twee dansers en een violist op een scène ontworpen door beeldend kunstenaar Michel François. Anne Teresa De Keersmaeker en Boris Charmatz dansen. Tussen de labyrintische lijnen van deze muzikale architectuur schrijven Anne Teresa De Keersmaeker en Boris Charmatz samen als voor het eerst hun danstaal. ‘Voor mij is Bach structuur, maar zijn transcendente dimensie is verankerd in het lichaam,’ zegt De Keersmaeker. De dansers lijken een verborgen partituur te volgen en maken zichtbaar wat er tussen de noten in geschreven staat. De beweging ontstaat simultaan met de muziek en verkent – steeds op de rand van het ritme, de grens met de stilte. Dit spelen met structuur, nu eens ongedwongen, dan weer strak, legt een omarmde eenzaamheid bloot.

Volgens de jury:

 

De architectuur van de muziek wordt een virtuoze architectuur van de verstilling, gedanst door een uitzonderlijk duo.

Uit de pers:

Sober, innemend én herkenbaar, de perfectie voorbij. - Knack