AH/HA

Lisbeth Gruwez/Voetvolk
AH/HA

Lisbeth Gruwez/Voetvolk
AH/HA
AHHA_-_c_-_Luc_Depreitere.JPG
BRONKS | € 16/12/10
10/9 - 20:30
Uitverkocht!
11/9 - 20:30
Concept & choreografie: Lisbeth Gruwez | Compositie & sounddesign: Maarten Van Cauwenberghe | Dansers: Mercedes Dassy, Anne-Charlotte Bisoux, Lisbeth Gruwez, Vicente Arlandis Recuerda, Lucius Romeo-Fromm | Stylist: Catherine Van Bree | Coach: Bart Meuleman | Lichtontwerp: Harry Cole | Licht assistentie: Caroline Mathieu | Productiemedewerker: Liesbeth Stas | Productie: Voetvolk vzw | Coproductie: Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, Next Festival, Theater Im Pumpenhaus, Théâtre d’Arras / TANDEM ARRAS-DOUAI, Dampfzentrale, Le Triangle - scène conventionnée pour la danse-Rennes, Théâtre La Bastille, Les Brigittines, AndWhatBeside(s)Death, MA Scène nationale – Pays de de Montbéliard and Troubleyn | Jan Fabre. | Met de steun van: NONA, De Vlaamse Gemeenschap en Arcadi Île-de-France/Dispositif d’accompagnements | Residenties: Troubleyn, BUDA Kortrijk | Jan Fabre, KVS, Les Brigittines | Internationale spreiding: Key Performance
Foto: Luc Depreitere
Duur: 60 min. |

Wat doet een lichaam als het lacht? Voetvolk exploreert de vormentaal van het lachende lichaam en maakt de fysieke en psychische impact ervan voelbaar. Maarten Van Cauwenberghe creëert opnieuw een uniek geluidsuniversum en Lisbeth Gruwez trekt wederom alle registers open.

Met AH/HA zet Voetvolk een nieuwe stap in zijn onderzoek naar het extatische lichaam. De voorstelling exploreert de vormentaal van het lachende lichaam en maakt de fysische en psychische impact ervan voelbaar voor de kijker.  AH/HA is de eerste groepsvoorstelling van Voetvolk. 

De Barbaar van AH/HA is Ianthe Soille. Kijk hier voor haar blog. 

Volgens de jury:

“Voetvolk presenteert hier een nieuw hoogtepunt in zijn onderzoek naar de kern van trance: een onlosmakelijke band tussen visuele en auditieve repetitiviteit, belichaamd door de bijzondere artistieke verbintenis tussen Gruwez en Van Cauwenberghe, tussen beweging en sound. Eén plus één geeft hier drie. En dat maal vijf.”

Uit de pers:

“Gruwez triggert. Haar gevoel voor timing is weergaloos: er is geen enkele scène, geen enkele seconde te veel of te weinig. Een voorstelling over controleverlies die getuigt van absolute beheersing.” - Etcetera