Hunter
Meg Stuart/Damaged Goods
Hunter

In haar eerste avondvullende solo Hunter verkent choreografe Meg Stuart haar eigen lichaam als een levend archief bevolkt door persoonlijke en culturele herinneringen, voorvaders en artistieke helden, fantasieën en onzichtbare krachten.
Ze ontdekt microscopische sporen die haar lichaam omgeven en vertaalt ze in een reeks zelfportretten. Ervaringen worden verknipt en geplakt op de montagetafel en tonen mogelijke verbanden: een cartoonesk lichaam, een shamanistisch ritueel, of een luidruchtig geluidssculptuur. Gemoedsstemmingen stuiteren doorheen verschillende media en hun echo’s weerklinken in een gedeelde wereld.
“Hoe kan ik de vele invloeden en sporen verwerken die mij hebben gevormd als persoon en als kunstenaar? Sluimeren er nog nieuwe ervaringen en ongeschreven levensverhalen in mijn lichaam?”
De Barbaar van Hunter is Minske Moltzen. Kijk hier voor haar blog.
“In Hunter kiepert Meg Stuart haar archief pardoes op het podium uit. In dat archief zit niet één, maar vele Meg Stuarts. Daarmee zet ze een groot vraagteken bij de hedendaagse obsessie met “jezelf zijn”. Ze kreeg voor haar werk van het Duitse tijdschrift ‘Tanz’ de titel ‘choreografe van het jaar’. Wie zulke kwesties op de kaart kan zetten, verdient die titel ook.”
“Dit is niets minder dan totaalkunst, een zinderende fantasmagorie. Hunter toont duizend gezichten en vraagt evenveel ogen om ernaar te kijken.” – De Standaard